2024학년도 제 1학기 학위청구논문심사 주요사항 안내



1. [도서관 홈페이지에] 학위논문 Up-Load : 2024년 7월 8일(월) ~ 7월 17일(수) 16:00

 *제출 기간 중에만 로그인이 가능하므로 기일 엄수 요망

 (도서관 홈페이지) 학위청구논문 원문 업로드

 ※ 2022학년도 2학기부터 인쇄본(완제본제출 없이 원문파일만 업로드함

가. 도서관 홈페이지(http://library.korea.ac.kr)의 연구지원 → 논문작성가이드→ 학위논문 작성 및 제출 학위논문제출(dCollection)’에서 업로드

나. 학위논문 원문파일에는 심사위원의 도장 날인 또는 서명이 포함되지 않은 인준지를 포함하고, 날인된 인준지 스캔본은 별도 파일로 업로드 

다. 저작권 동의서는 온라인으로만 제출 -> 온라인 제출 화면에서 저작권 동의 여부 체크 (동의 필수)

라. 학위논문 공표를 유보(비공개)하는 경우, 조건부 동의서(비공개요청서)를 도서관으로 별도 제출

 ※ 석사학위논문 대체 제도에 따라 학위논문을 별도의 실적물로 대체하는 경우, 대체 실적물을 도서관에 업로드하지 않고 소속 대학(학과) 행정팀으로 제출


 

2. [소속 대학행정팀에] 학위청구논문 제출확인 서류 제출 : 2024년 7월 8일(월) ~ 7월 19일(금) 16:00

 (단과대학행정팀) 관련 서류 제출

 ※ 소속 대학으로 관련 서류를 제출하지 않을 시논문심사 합격이 취소되므로 반드시 기한 내에 제출

가. 학위논문제출 확인서

 - 도서관 홈페이지에 학위논문 업로드 후 출력하여 제출 (도서관 담당자 날인 없이 출력본 제출)

나. 논문표절예방 프로그램 검사확인서 + 디지털수령증(Turnitin 검사 후 출력 가능)

다. 학위논문 속표지

라. 심사완료 검인서(인준지) 사본

 - 인준지 원본과 사본을 모두 가지고 대학행정실에 방문한 후, 원본 확인 후 사본 제출

 - 인준지 원본은 본인이 직접 보관

※ ‘인준지원본’은 학생 본인이 보관함


※제출기한을 넘긴 심사서류와 완제본 논문은 일절 접수하지 않으며, 기한 내에 미제출시에는 금학기 논문심사 결과를 불합격으로 처리하오니 기한을 엄수하기 바랍니다.(해당 제출 기간 외 제출 불가함)


2024. 6.

대 학 원 행 정 팀



Guidelines of Main Points for Dissertation Examination 2024, 1nd Semester



1. [Library Website] Up-Load the Dissertation : 2024. 7 8(Mon)~ 7. 17(Wed) 16:00

 * Students can only 'log-in' during the period above. Therefore students must meet the deadline.


 *From Fall semester 2022, students do not submit the printed hard-cover Dissertation/Thesis to the library. Students are only allowed to upload their original thesis file online.

 1) Access to the KU Library website(http://library.korea.ac.kr)Research -> Research Tools -> Dissertation Writing Guide/Submission (Please refer to the ’Online submission Manual.)’

 2) Upload scanned signature page

 3) In case a student would like to suspend his/her thesis disclosure, it is needed to submit the [Conditional consent forms (non-disclosure requests)] to the library in person.

 4) Submit the copyright agreement online 

 : For copyright consent, check the online submission screen for consent

 ※ In case you approved to substitute his/her thesis with other academic performances or records, please submit the copies of substitute results to the administration office of the affiliated university(department)

  A Reference

 1) Social and Human Science : 02-3290-1472, 1479, 1482

 2) Natural Science / Health Science : 02-3290-4223, 4226

 3) Medicine : 02-2286-1268

 4) Sejong Campus : 044-860-1805

 

2. [Department offices] Need to submit the relevant documents 2024. 7. 8 (Mon)~ 7. 19(Fri) 16:00


  ※ If the relevant documents are not submitted to the department office, the examination of the thesis will be canceled. Thus it must be submitted within the deadline

 1) confirmation of thesis paper(학위논문제출 확인서)

 Submit a "confirmation of thesis paper" to the department office to check whether the Dissertation electronic file is uploaded to the library

 - You may print out the confirmation letter from the library website when your Dissertation/thesis is uploaded

 2) Confirmation of Thesis Plagiarism Check(논문표절예방 프로그램 검사확인서)+ Digital Receipt (printing after Turnitin check)

 3) Title page(논문 속표지)

 4) Copy of signature page(인준지 사본)

 - You may submit the copy of signature page after checking it with original one.

 - Students keep the original copy of signature page

※ For more detailed inquiries, please contact your department office.



2024. 6.

The Graduate School