2024학년도 1학기 일반대학원 학적변동 안내
■ 학적변동 기간: 2024년 2월 1일(목) 09:00 – 2월 26일(월) 16:00까지
■ 학적변동신청은 반드시 해당기간 안에 신청완료 해야 함(기한 엄수)
※ 해당 신청기간 이외 신청 절대 불가
■ 자세한 내용은 아래 학적변동 사항을 반드시 확인하기 바랍니다.
※학적변동 신청기간은 항목별로 마감일이 다를 수 있음에 유의
방법 | 학적변동 | 학적변동기간 | 내용 |
본 교 포 털 신 청 가 능 항 목 | 휴학 및 복학 | 2월 1일(목) - 26일(월) 16시까지 | - 포털시스템(KUPID) → 학적/졸업 → 학적사항 →휴·복학 신청(대학원) - 임신·출산·육아휴학, 군입대 휴학, 창업휴학 등의 경우 증빙서류 필수 - 신입생 첫학기 휴학 불가 (단, 임신·출산·육아휴학, 군입대 휴학은 가능) - 외국인 휴학, 복학 신청 1월 8일(월)~31일(수) |
지도교수 변경 | - 포털시스템(KUPID) → 학적/졸업 → 학적사항 → 지도교수 변경신청 *지도교수 변경은 학적변동 기간에 신청 | ||
석·박사통합과정 중도포기자 처리 | - 포털시스템(KUPID) → 학적/졸업 → 학적사항 → 석·박사통합과정 중도포기 신청 - 수료이후 석·박사통합과정 중도포기 불가 | ||
신입생 지도교수 신청 | 3월 4일(월) - 5일(화) 16시까지 | - 포털시스템(KUPID) → 학적/졸업 → 학적사항 → 지도교수 신청 - 지도교수 미신청시 ‘연구지도’ 이수 불가 | |
소 속 학 과 행 정 실 로 원 서 제 출 | 자퇴 및 재입학 | * 자퇴 신청 : 학적변동 기간 * 재입학 신청기간 : 1월 15일(월) - 1월 26일(금) 16시까지 | - 자퇴원서(양식), 재입학원서(양식)에 지도교수 및 학과주임의 날인을 받은 후 대학(학과)행정팀에 방문 제출(인터넷신청 불가) - 재입학 허가받은 학생은 정규등록기간에 등록금을 반드시 납부 |
전공변경 | 2월 1일(목) - 26일(월) 16시까지 | - 전공변경허가원(양식) 작성 후 대학행정팀에 방문 제출 - 수료사정 개시 및 수료 이후 전공변경 불가 - 2024학년도 1학기가 수료예정 학기인 학생의 경우, 반드시 본 학적변동 기간에 전공변경을 신청하여야 함 | |
석·박사통합과정 [수료생]의 석사학위 취득 신청 | 1월 15일(월) - 1월 26일(금) 16시까지 | - 석사학위취득신청원 작성 후 대학행정팀으로 방문 제출 - 합격자는 개별통보 예정 |
Modification of the Registration Status for General Graduate School Students
(Spring 2024)
□ Registration Status Modification Period: February 1 (Thu) – February 26 (Fri) 16:00
□ Application for registration status modification must be made within the designated period (strict adherence required). *Applications not made within the designated period will be rejected.
□ Be sure to check the details of registration status modification specified below.
※Deadline for registration status modification may differ based on the information students intend to modify.
Modifi-cation Method | Registration Status Modification | Modification Period | Details |
Online Applica-tion Via KUPID (KU Portal) | Leave of absence/Return from leave of absence | Feb. 1 (Thu) – 26 (Mon) 16:00 | - KUPID → Registration/Graduation → University Registration → Application for Leave of Absence/Return - Students intending to take leave of absence due to pregnancy/childbirth, child rearing, military service, business start-up, etc. must submit supporting documentation. - Newly admitted students cannot take leave of absence in the first semester after admission (except for leave of absence due to pregnancy/childbirth, child rearing, and military service). - For international students : Jan. 8 (Mon.) ~ 31(Wed) |
Change of Academic Advisor | - KUPID → Registration/Graduation → University Registration → Petition for Change of Advisor *Change of academic advisor must be requested during the registration status modification period. | ||
Mid-course Withdrawal from Integrated Master-Doctoral Degree Program | - KUPID → Registration/Graduation → University Registration → Application for Mid-course Withdrawal from Integrated Master-Doctoral Degree Program - Withdrawal from an integrated master-doctoral degree program is not possible after completion of the required course credits and required registration period. | ||
Selection of Academic Advisor for Newly Admitted Students | Mar. 4 (Mon) – 5 (Tue) 16:00 | - KUPID → Registration/Graduation → University Registration → Advisor Selection - Students who have not selected their academic advisor will be ineligible to acquire research guidance credits. | |
Submit Applica-tion to Adminis-tration Office | Voluntary Withdrawal/ Readmission | *Application period for readmission: Jan. 15 (Mon) – 26 (Fri) 16:00 * Voluntary Withdrawal: Feb. 1(Thu)-26(Mon) 16:00 | - Students must submit a voluntary withdrawal form/application for readmission signed/sealed by their academic advisor and department chair to the Administration Office of their affiliated department (online application not available). - Students granted readmission must pay tuition during the regular registration period. |
Change of Major | Feb. 1 (Thu) – 26 (Mon) 16:00 | - Students must submit a petition for change of graduate major to the Administration Office of their affiliated department. - Changing of major is not possible after completion of the required course. - In case of those students who is going to complete their course in Spring 2024, they MUST apply for the change of major during this modification of registration status period. | |
Acquisition of Master’s Degree by Degree Candidates for Integrated Master-Doctoral Degree Program | Jan. 15 (Mon) – 26 (Fri) 16:00 | - Students must submit an application for master’s degree acquisition to the Administration Office of their affiliated department. - Successful applicants will be individually notified. |